10 razloga zašto treba jesti rajčice

Osim što je ukusna i obogaćuje mnoga jela, rajčica je iznimno zdrava namirnica u kojoj možemo uživati cijele godine. Brojne su prednosti i dobrobiti ove slasne namirnice, a mi vam donosimo 10 razloga zašto je trebate uvrstiti u prehranu što više.

Dobre su za vaše srce

Rajčica sadrži vitamin B i likopen, a brojna su istraživanja pokazala da je konzumiranje rajčica povezano sa smanjenjem kolesterola i krvnog tlaka. Ako rajčicu uvrstite u svoju redovnu prehranu, možete smanjiti rizik od srčanog udara i ostalih bolesti srca.

Bogate su antioksidansima

Rajčica sadrži visoku koncentraciju likopena koji ima antikosidacijska svojstva, a uz to ima i visoku razinu vitamina A i C te beta karotena koji zajednički neutraliziraju štetne slobodne radikale u krvi. Što je rajčica rumenija, sadrži više beta karotena, a za iskorištavanje najviše vitamina C, rajčicu je najbolje jesti sirovu.

Čuvaju vaše kosti

U jednoj studiji kod žena u menopauzi iz prehrane su uklonjene namirnice bogate likopenom na period od četiri tjedna, ne bi li se testirala poveznica između nedostatka likopena i zdravlja kostiju. Na kraju četvrtog tjedna kod svih žena primijećene su neželjene promjene u koštanom tkivu. Likopen i ostala antioksidacijska svojstva koja sadrži rajčica, imaju važnu ulogu kod zaštite zdravlja kostiju i smanjenje rizika od osteoporoze.

Dobre su za kožu

Već spomenuti likopen koristi se u nekim skupocjenim preparatima za njegu kože. Provjerenu recepturu za svježi i blistavi ten možete isprobati i sami te tako uštedjeti. Ogulite 10-ak rajčica, lice prekrijte kožom rajčice tako da ga dodiruje njezina unutrašnjost i tako ostavite 10-15 minuta.

Poništavaju štetne posljedice pušenja

Čvrstu odluku o prestanku pušenja morat ćete donijeti sami, a nakon toga rajčice mogu pomoći u smanjenju štete koju je na vašem tijelu ostavilo pušenje cigareta. Rajčice sadrže kiseline koje štite organizam od kancerogenih tvari koje se nalaze u dimu cigareta.

food-breakfast-egg-milk

Pomažu kod dijabetesa

Istraživanja su pokazala da ljudi s dijabetesom tipa 1, a koji drže dijetu s visokim udjelom vlakana i konzumiraju više rajčice, imaju manju razinu glukoze u krvi, dok oni s dijabetesom tipa 2 na ovaj način mogu poboljšati razinu krvnog šećera, lipida i inzulina.

Zdrava i redovita probava

Rajčice su bogate vlaknima, a vlakna su nam potrebna za pravilan probavni sustav. Uvrstite više rajčica u svoju prehranu jer pomažu pri oslobađanju toksina iz organizma te pomažu kod zatvora i neredovite probave.

Pomažu kod kontrole zdrave tjelesne težine

Kao i ostalo svježe povrće, rajčica ima malo kalorija, a bogata je vlaknima te je tako vaš odličan odabir za kontrolu brojke na vagi. Možete je jesti u gotovo neograničenim količinama, uključiti u gotovo sve recepte i omiljena jela, a pritom uspješno kontrolirati dnevni kalorijski unos.

Jačaju imunitet

Za zdravi imunološki sustav važan je vitamin C. Za pravilno funkcioniranje imunološkog sustava prosječnoj odrasloj osobi potrebna je doza vitamina C od 75 mg dnevno. 100 g rajčice sadrži oko 20 mg vitamina C tako da obavezno uvrstite nekoliko rajčica u svoj jelovnik.

Poboljšavaju vid

Problemi s vidom mogu se pojaviti zbog negativnih utjecaja slobodnih radikala i nedostatka vitamina A. Rajčica sadrži vitamin A koji djeluje kao snažan antioksidans te pomaže kod poboljšanja vida i u prevenciji noćnog sljepila.

Zbog svega navedenoga, učinite nešto pozitivno za svoje zdravlje i počastite se sočnim okusima Zarja rajčice. Počnite ovdje! 🙂

Start typing and press Enter to search