Ostanite fit uz rajčicu u svakodnevnoj prehrani

Rajčice su hranjive i niskokalorične, a uz to bogate vodom i vlaknima tako da će vas brzo zasititi i spriječiti prejedenje nezdravim namirnicama. Sadrže pregršt nutrijenata, kao što su antioksidansi, vitamin C i kalij. Stoga su idealan izbor kada želite uvesti promjene, zdravije se hraniti i održati dijetu na zdrav način bez gladovanja.

Rajčica je super zdrava i sirova i kuhana ali na različite načine. Kuhana rajčica izvrsna je za jačanje imuniteta i maksimalno iskorištavanje vrijednog likopena koji je zaštitnik od štetnih slobodnih radikala. Ali imajte na umu da se kuhanjem gubi i do 90% vitamina C koji je vrijedan saveznik za mršavljene i sagorijevanje masti.

Evo nekoliko ideja kako rajčice uključiti u svakodnevnu prehranu i izgubiti koji kilogram viška. Poanta je da svaki dan uključite što više rajčice u svojim obrocima. Pritom pazite da ne unosite nezdrave zalogaje poput slatkiša, bijelog kruha, punomasnih sireva i mesnih prerađevina. Obogatite jelovnik zdravim namirnicama poput piletine i puretine, ribe, integralne žitarice, kruha i peciva od cjelovitog zrna, pregrš voća i povrća, a dobrodošli su i ljuti začini. Nezdrave masnoće zamijenite zdravima: maslinovo i kokosovo ulje, orašasti plodovi, avokado… Dnevno pojedite 4-5 obroka uz tri glavna: doručak, ručak i večeru.

shutterstock_572364154
Rajčica uvijek i svugdje
Budite kreativni i rajčicu uključite u sve svoje obroke. Primjerice, za doručak možete kombinirati zrnati sir i cherry rajčice uz malo punozrnatog kruha. Za ručak ih možete nasjeckane i začinjene dodati smeđoj riži ili tjestenini, umjesto da koristite kremaste i kalorične umake na bazi vrhnja ili konzerviranu rajčicu koja često sadrži dodatne šećere.

Pripremite vlastiti umak od rajčice
Uzmite si vremena vikendom i pripremite veću količinu umaka od svježih rajčica i spremite ga u hladnjak ili zamrzivač za tjedan koji je pred vama. Za pripremu vam trebaju narezane rajčice, luk i začini po želji ali nikako nemojte izostaviti bosiljak koji se savršeno slaže s rajčicom, te malo maslinova ulja. Sve zajedno pomiješajte u većoj zdjeli i kuhajte 20-ak minuta. Ne trebate dodati vodu, osim ako želite postići rijeđi rezultat. Brzo, ukusno i zdravo!

Započnite dan zdravo
Za svoj doručak umjesto bijelog kruha s maslacem i sličnim namazima, koristite kruh od cijelog zrna. Dodajte kriške rajčice, malo nemasne šunke, ubacite i ostalog povrća po želji je će te tako unijeti više vlakana. I uživajte u finoj i zdravoj zamjeni.

Rajčica kao zdravi snack
Na poslu ili kod kuće uvijek u blizini imajte manju porciju svježih cherry rajčica. Dobro će vam doći za grickanje između glavnih obroka. U takvim trenucima obično postajemo slabi pa posežemo za bilo čime, uglavnom nezdravim. Naša preporuka je Bumbolino snack koji u praktičnom pakiranju od 200 g sadrži kombinaciju najukusnijih cherry rajčica za najslađi međuobrok.

I voda je važna
Nemojte zaboraviti piti veće količine vode jer iznimno je važno ostati hidratiziran kako bi se organizam čistio od toksina, ali i držao vas sitima duže. Dnevna preporuka je 8 do 10 čaša vode.

Pronađite ideje i recepte  za zdrave obroke s rajčicom!

Start typing and press Enter to search