Rajčicom vratite energiju nakon treninga

Rajčice su bogate kalijem i zdravi su izvor ugljikohidrata, zato se trebaju naći u prehrani svakog rekreativca, sportaša, trkača…

Svježe povrće osigurava unos vitamina, minerala i antioksidansa za održavanje zdravlja i jakog imunološkog sustava te pomaže za brži oporavak organizma i nadoknadu potrošene energije. Bez obzira jeste li rekreativac ili ste ozbiljnije u fitnessu i sportu, povrće ne smije izostati s jelovnika. Manje grčeva i ozljeda, brži i bolji oporavak nakon treninga, redovita probava i ravnoteža tjelesne mase, neke su od direktnih prednosti koje povrće donosi fizički aktivnima.

Za pravilan oporavak organizma i što bolje rezultate treninga, važna je nadoknada nutrijenata koje gubimo znojenjem dok treniramo, tj. elektrolita kao što su: magnezij, kalij i natrij. Važna je i hidracija organizma, a svi koji se bave fizičkom aktivnošću trebali bi popiti barem pola litre vode sat vremena prije treninga te oko 250 mililitara nakon treninga. Tekućina nam pomaže pri održavanju tjelesne temperature, sprječava dehidraciju koja utječe na slabiju kvalitetu treninga i rizik od ozljeda.

Međutim, voda ne pomaže kod nadoknade potrošene energije i izgubljenih elektrolita. Možete ih nadoknaditi izotoničnim napitcima koji sadrže dodatne ugljikohidrate. No ako nemate zahtjevne i naporne treninge, nema potrebe za time. Izgubljene elektrolite nadoknadite svježim voćem i povrćem. Nedostatak magnezija, kalija i natrija može uzrokovati ozljede i bolne grčeve. Kako biste nadoknadili izgubljeno, obroke obogatite špinatom i blitvom koji sadrže najviše magnezija dok su rajčice bogate kalijem.

shutterstock_559844974

Od sezonskog voća i povrća možete napraviti i ukusni smoothie koje će organizam oporaviti nakon treninga, a neće opteretiti probavu. Obogatite ga s malo mlijeka ili jogurta kako biste dodali dozu proteina i kalcija.

Povrće i voće također su zdravi izvori ugljikohidrata, a oni su važan dio prehrane svakog sportaša jer su osnovni i brzi izvor energije. Ugljikohidrati smanjuju manjak energije što može uzrokovati ozljede zbog osjećaja slabosti i malaksalosti. Sat-dva prije treninga složite lagani obrok koji sadrži rajčice, npr. Bumbolino snack koji je praktičan i možete ga ponijeti sa sobom zbog zgodne ambalaže. Na ovaj ćete način unijeti minerale i vitamine, a obrok je lako probavljiv.

Start typing and press Enter to search