Zdrava abeceda rajčice

Osim što je ukusna i neizostavna namirnica u mnogim jelima, rajčica sadrži čitavo bogatstvo hranjivih tvari.

A vitamin – važan je za očuvanje vida, zdravu kožu, imunitet i reproduktivno zdravlje.

Beta-karoten – važan je kod obnove odumrlih stanica kože i za njezino očuvanje, sudjeluje u stvaranju pigmenta melanina i štiti kožu od UV zračenja, antioksidans je koji stanice tijela štiti od slobodnih radikala i služi kao prevencija noćnog sljepila.

C vitamin – 100 g rajčice osigurava 20% dnevne potrebe vitamina C koji pomaže organizmu da razvije otpornost na infekcije i ima antioksidacijsko djelovanje.

E vitamin – antioksidans koji spriječava razvoj raznih bolesti, održava zdravlje kože, krvožilnog, neurološkog i reproduktivnog sustava te potiče djelovanje vitamina A i K.

Folna kiselina (vitamin B9) – tijelo ga ne proizvodi samostalno, a važna je za obnovu stanica i stvaranje crvenih krvinih zrnca. Osobito je važna za trudnice jer utječe na izgradnju i funkcioniranje živčanog sustava.

Kalij – 100 g svježe rajčice sadrži čak 237 mg kalija koji je veoma važan za regulaciju srčanog i krvnog tlaka.

K vitamin – ima važnu ulogu za normalno zgrušavanje krvi, a  potreban nam je i za zdrave kosti.

Likopen – kuhana rajčica sadrži visoku razinu snažnog antioksidansa likopena koji ima pozitivan učinak na smanjenje kolesterola i visokog krvnog tlaka. Također neutralizira slobodne radikale koji oštećuju tjelesne stanice te tako smanjuje starenje kože koja postaje otpornija i na štetne utjecaje sunca.

Lutein – možemo reći da je čuvar naših očiju jer djeluje kao filtar i apsorbira štetne UV sunčeve zrake. Također smanjuje rizik od degeneracije oka i razvoja očne mrene.

Mangan – mineral koji je neophodan za rast i reprodukciju te razvoj vezivnog tkiva i kostiju.

Magnezij  – mineral koji ima antioksidativno djelovanje i vrlo je bitan za očuvanje i zdravlje kostiju.

Pektin – pomaže pri smanjenju razine kolesterola u krvi, poboljšava rad metabolizma i probave.

Željezo – važno je za stvaranje crvenih krvnih stanica i prijenos kisika do stanica, a njegov nedostatak izaziva anemiju. U kombinaciji s vitaminom C, željezo iz rajčice ima visoku iskoristivost u organizmu, a sadrži ga više od mlijeka, ribe i piletine.

Start typing and press Enter to search